marți, 23 noiembrie 2010

Nu-mi mai pasa

Zilele astea vorbeam cu o colega la facultate si imi spune: "Nu-mi mai pasa de X. Mai demult, numai cand o vedeam ma simteam mai iritata, o criticam, o barfeam. Acum pur si simplu nu-mi mai pasa.". La care eu serioasa ii raspund: "Inseamna ca ai ajuns la un nou nivel de cunoastere si acceptare."
 "Vai Cristina, cata filosofie ai in tine azi"...si rade.
Pai ce alt motiv ar putea exista? Nu se poate sa nu-ti mai pese de o persoana pe care inainte o blamai, numai daca ai ajuns la un alt nivel, decat daca esti mai bun. Odata ce iti dai seama si esti constient ca pe unii nu-i duce capul foarte mult, nu te mai enervezi cand ii auzi aberand, nu-ti vine sa ii iei la bataie, sa-i corectezi sau sa te aperi. Stii ca atata poate si ii lasi fericiti in lumea lor.
Fiecare are lumea lui. Conceptii, pareri, structuri de valori pe care nu ai cum sa le modifici, face parte din organizarea celulelor, de aceea nu exista doua persoane identice. Omul se schimba doar prin experiente proprii repetate sau printr-un moment cheie, de rascruce, critic. Asa cum se intampla cu oamenii obezi de exemplu. Nu se opereaza sau nu incep o dieta serioasa, pe termen lung pana nu afla ca sunt in pericol de moarte. Si atunci se produce o ruptura.
Sa fii mai detasat, mai sigur pe sine e pentru unii foarte usor si extraordinar de greu pentru altii. Tine de personalitatea fiecaruia.
Exista oameni foarte agitati, care tot timpul au de comentat si care se streseaza foarte mult. Pentru ei sa invete sa mai si taca, sa se abtina de la comentarii inutile, sa nu-si manance nervii in certuri in care nu exista adevar absolut este foarte greu. Dar nu imposibil.
Pentru cei din fire mai retinuti, mai calmi, sa ajungi la o stare de nepasare e foarte usor. La ei exista in schimb riscul de a ajunge in cealalta extrema: sa nu se mai exprime defel. Nici asa nu-i bine. Trebuie sa existe un echilibru in tot.
Sa stii sa fii serios si responsabil, dar sa si glumesti si sa te joci. Sa stii sa te impui si sa-ti spui punctul de vedere, dar sa si lasi de la tine. Trebuie sa ajungem sa fim fericiti in lumea noastra si sa ne dam seama ca intotdeauna adevarul e la mijloc.
Pentru mine adevar e ca nu mai exista spiritul Craciunului. Pentru altii adevar e ca cea mai frumoasa perioada a anului e Craciunul, ca doar vine Mosu'! Fiecare se bucura in felul lui. Macar haideti sa ne bucuram impreuna.

5 comentarii:

  1. Cat am auzit eu de la tine aceste lucruri si pana nu am vazut rezultatele tale nu mi-a venit sa incerc.Fratilor, chiar merge treaba lasal pe prost in lumea lui si tu o sa fii mai fericit in a ta:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai in Cele 7 pacate de capetenie invatam sa fim buni, oare nu trebuie sa l ajutam pe prost sa iasa din lumea lui ?

    RăspundețiȘtergere
  3. Ba da, o incercare merita. Dar daca eu il cred pe X prost, poate si X ma crede prost pe mine si atunci incercam amandoi sa ne introducem in lumea ceilulalt

    RăspundețiȘtergere
  4. Iui Cristina, ce frumos scrii! :) is mai atrasa chiar si decat Twilight :))

    RăspundețiȘtergere
  5. @Olga: Multumesc frumos. Daca iti place mai mult decat Twilight, atunci is tare :)))

    RăspundețiȘtergere